Meet Edenred People – Nykyisen työnsä luonut Lapin likkamme

"Neljä vuotta sitten kiinnitin huomioni Edenredin järkevän ja tarpeellisen tuntuiseen palveluratkaisuun ja päätin hakea avoinna olevaa myyjän paikkaa. Heti työhaastattelusta lähtien minut otettiin vakavasti – iästä ja kokemattomuudestani huolimatta."

Moi,

Olen Janniina, Lapin likka ja päädyin Helsinkiin vuonna 2012 monien mutkien kautta. Ennen Helsinkiin muuttamista opiskelin ammattikorkeakoulussa kansainvälisessä ympäristössä ja olin Italiassa vaihto-opiskelussa. Kansainvälisten kokemuksien seurauksena olen iloinen siitä, että meillä Suomen Edenredillä on töissä ihmisiä ympäri maailmaa – se on todellinen ylpeyden aihe.

Olen luonteeltani tunnollinen suorittajaihminen, joten tarvitsen arjen hektisyyden ja velvollisuuksien vastapainoksi hetkiä, jolloin unohdan hetkeksi kaiken ”mitä pitäisi”. Vapaa-ajallani nautinkin eniten meditatiivisista aktiviteeteista – joogasta, tanssista, keikoista ja matkustelusta.

 

 

Kokeilustani lähtenyt toimintamalli koettiin toimivaksi

Neljä vuotta sitten töitä etsiessäni huomioni kiinnittyi Edenredin järkevän ja tarpeellisen tuntuiseen palveluratkaisuun ja päätin hakea avoinna olevaa myyjän paikkaa. Työhaastattelussa toimitus- ja myyntijohtaja vaikuttivat helposti lähestyttäviltä, jonka lisäksi koin että minut otettiin heti vakavasti iästä ja kokemattomuudestani huolimatta. Positiivinen haastattelukokemus lisäsi haluani saada paikka ja olinkin tänne ahkerasti yhteyksissä rekryprosessin etenemisestä.

Aloitin työt suuriin yrityksiin keskittyvässä kenttämyyntitiimissä, mutta lähdin kuitenkin pikkuhiljaa luomaan uutta toimintamallia pienempien yritysten kontaktoimiseen puhelimitse ja verkossa. Kokeilusta lähtenyt toimintamalli koettiin toimivaksi ja erityisesti nuoret asiakkaat arvostivat puhelimitse ja online-palavereina käytyjen keskustelujen helpoutta ja tehokkuutta. Nykyään Edenredillä onkin sitten kokonainen tiimi monistettuna toiminnastani.

Nykyään Edenredillä onkin sitten kokonainen tiimi monistettuna toiminnastani.

Olen saanut kasvaa Edenredillä B2B-myynnin ammattilaiseksi

Kyseinen tiimi kulkee nimellä Inside Sales, ja vastaamme pienten ja keskisuurten yritysten uusasiakashankinnasta ja asiakassuhteiden hallinnasta. Aamuni alkavat kokoontumisella tiimin kanssa, jossa käymme läpi edellisen päivän asiakaskokemuspalautteet ja autamme toisiamme mielen päällä olevissa asioissa.

Loppupäivä meneekin asiakaskontaktissa puhelimitse ja verkkopalavereissa – ja välissä aina nauretaan. Koen lisäksi tehtäväkseni heitellä tasaiseen tahtiin kehitysideoita esimerkiksi myynnin työkaluihin, prosesseihin tai raportointiin liittyen.

Urani on kehittynyt ja työtehtäväni muuttunut vuosien varrella mikä on pitänyt kiinnostusta yllä. Olen kiitollinen siitä, että olen saanut kasvaa juuri Edenredillä B2B-myynnin ammattilaiseksi.

 

Suomalaiset työntekijät saattavat voida paremmin työni tuloksen seurauksena

Työssäni parasta ovat merkityksellisyyden kokemukset. Työn merkityksellisyyden tuntemukset ovat tärkeitä, vaikkei niitä joka päivä ajattelekaan. Kokemus siitä, että saa herätettyä työnantajan tarpeen työsuhde-etuihin nollasta ja että työntekijät saavat etuja käyttöön ja voivat niiden avulla paremmin luovat merkitystä työhöni.

 

Arvoistamme

Yrittäjähenkisyys tuli ensimmäisenä mieleen. Aloittaessa porukka oli pienempi ja toimarinkin kanssa sparrailtiin. Edenredin yrityskulttuuri kannustaa jokaista kehittämään niin asiakaskokemukseen liittyviä asioita kuin myös sisäisiä prosesseja.

Lisäksi arvoista tärkeä on jakaminen. Kun ajatuksia ja ideoita tulee mieleen, jaetaan ne eteenpäin henkilöille tai tiimeille joita ajatukset voisivat kiinnostaa.

 

Suosikki lounas- ja virike-paikkani

Lounas:

  • Viereinen Sodexo TK21, hyviä kasvisruokia ja ihana palvelu.

Virike:

  • Hima Happiness joogastudio
  • R-Kioskin kautta lunastetut tapahtumaliput. Viimeisimmin hankin syntymäpäivälleni JP Cooperin keikkalipun.

 

Teksti: Miia Virtapuro